Deklaracja dostępności

Dom Pomocy Społecznej w Zakrzewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://dpszakrzewo.powiat-plock.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Natalia Włodarczyk

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Dostosowanie wejść do budynków

Dom Pomocy Społecznej w Zakrzewie mieści się pod adresem Zakrzewo Kościelne 14, 09-460 Mała Wieś. Składa się z dwóch oddzielnych budynków: budynku mieszkalnego oraz budynku administracyjnego. Do budynku mieszkalnego prowadzą wejścia dostępne dla osób z niepełnosprawnością. Wejście główne jest bezprogowe, drzwi otwierają się automatycznie. Do pozostałych wejść prowadzą podjazdy i niskie schody wyposażone w poręcze. Pomieszczenia biurowe usytuowane są na piętrze budynku, prowadzą do nich schody wyposażone w poręcze. Stwarza to utrudnienie dla osób z ograniczeniem sprawności fizycznej, dlatego też istnieje możliwość spotkania z klientem na parterze, w budynku mieszkalnym.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze w budynku mieszkalnym dostosowane są dla osób z niepełnosprawnością: wejścia bezprogowe, drzwi w ciągach komunikacyjnych zabezpieczone elektrotrzymaczami.

Dostosowanie schodów

Ciągi komunikacyjne oraz schody są otwarte, a na ścianach zamontowano poręcze. Powierzchnia podłóg i stopni ma powłokę antypoślizgową. Zamontowana w jednym z ciągów schodowych platforma schodowa zapewnia możliwość transportu osób z niepełnosprawnością na użytkowe poddasze.

Dostosowanie wind

Brak

Dostępność pochylni

Wejście do budynku administracyjnego wyposażone jest w podjazd z poręczami. Pomieszczenia biurowe usytuowane są na piętrze budynku, prowadzą do nich schody wyposażone w poręcze. Stwarza to utrudnienie dla osób z ograniczeniem sprawności fizycznej, dlatego też istnieje możliwość spotkania z klientem na parterze, w budynku mieszkalnym.

Dostępność platform

W budynku mieszkalnym zainstalowana jest platforma schodowa do przewozu osób niepełnosprawnych. Umożliwia ona przemieszczanie pomiędzy parterem a piętrem.

Dostosowanie parkingów

Zarówno przed ogrodzeniem posesji, jak i na jej terenie można parkować pojazdy. Nie ma oznakowanych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Na parkingach brak barier architektonicznych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Osoba z psem asystującym ma prawo wstępu do budynków.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Informacje Głosowe przekazywane są wchodzącym przez dyżurującego pracownika.

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak

Dostępność tłumacza języka migowego

Dom Pomocy zapewnia dostępność tłumacza migowego (PJM) w stopniu podstawowym. Zamiar skorzystania z usługi tłumacza należy zgłosić co najmniej 3 dni robocze przed planowanym kontaktem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 marca 2020 09:11
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tomasz Świderski
Ilość wyświetleń: 805
28 marca 2025 11:33 (Tomasz Świderski) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
28 marca 2025 11:16 (Tomasz Świderski) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
28 marca 2025 11:14 (Tomasz Świderski) - Aktualizacja deklaracji dostępności.